tirsdag den 17. januar 2012

Dag 1

5 min. rask gang.
1 min. jog.
5 min. rask gang.
1 min. jog.
3 min. rask gang.

Tjek. 
Så er det gennemført, for i dag. Torsdag skal det gentages. 
Det var altså ikke en sjov tur. Jeg har ikke lavet nogen form for motion i mange år, og det kan godt mærkes. Hold da fast hvor var mine ben tunge. Jeg må have lignet en vandskabt havkat :/ men hvad fa'en, hvis nu folk fik et godt grin, så har jeg gjort dagens gode gerning, ikke?

Jeg er startet på et grundforløb på teknisk skole, som hedder mad til mennesker. i dag var det anden dag på skolen. Jeg er dybt taknemlig for at min kære kæreste går i samme klasse som mig. Hvad skulle jeg dog gøre ellers? Jeg er så genert, og jeg har absolut ingen forstand på mad. Allerede i dag skulle vi i køkkenet og lave mayonaise. Jeg overlevede lige med nød og næppe, komfuret angreb mig ikke, og ej heller elpiskeren.

Opskrift på Mayonaise:
½ dl. æggeblomme (5 grader, dvs. fra køleskabet)
en kniv spids pebber
½ tsk salt
1 tsk eddike

Piskes grundigt med håndkraft.

Tilsæt 2,5 dl. madolie (5 grader, dvs. også fra køleskabet)
Olien skal tilsættes lidt af gangen. en meget tynd stråle olie hældes i, mens man pisker som en gal med et piskeris.

Voila... Hjemmelavet mayonaise.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar